söndag 25 juli, 2021

Mediemänniskan.se

Inspiration och input för nyhetsjournalister.

Resume.se gör om sin sajt

Branschtidningen Resumé gör om sin sajt. Och går från en klassisk kolumn, till två lika breda.

– En sak som är lite unik är att vi vill komma bort från kolumnträsket, säger ad:n Mats Forssell och strategen Erik Lidsheim i en intervju på sajten.

De arbetar för Söderhavet som skapat den nya designen.

– Varför skall besökarna aldrig titta i högerspalterna? undrar de i nästa andetag.

Det är ett intressant grepp att bygga flera kolumner, även om undertecknad tycker att det blir svårt att fästa blicken. Besökaren får själv försöka förstå vad som är nyast eller viktigast.

Se skissen på nya Resume.se här

Relaterat:

Så blev nya DN.se

Rutnät och prioriteringar: En jämförelse av stora nyhetssajter

Så såg stora nyhetssajter ut i nätets begynnelse

Skiss: Så här kunde Ajour.se ha sett ut

Kommentarer:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *