En ny studie från Socialflow visar hur publiken reagerar på olika sätt att lägga upp nyheter på Twitter. Att koppla sajtens RSS-flöde till ett Twitter-konto som automatiskt uppdateras har sina fördelar. Att twittra för hand har sina.
Socialflow arbetar med hjälpa stora medieföretag att sprida sina nyheter effektivt i de sociala medierna.
Studien tittade på de fem stora mediesajterna Al-Jazeera English, BBC News, CNN, The Economist, Fox News och New York Times.
Enligt studien finns två resultat som pekar på att människor oftare klicka på länkar i tweets som har skrivits för hand:
- När Socialflow studerade tidningen @TheEconomist som skriver sina tweets för hand, såg man att tweetsen engagerade fler läsare än New York Times som har tre gånger så många följare på Twitter. Engagemanget mättes i hur ofta följarna klickade på länkar, retweetade och nämnde tidningens nyhet.
- New York Times konto @nytimes fick färre klick på sina länkar när kontot uppdaterades automatiskt än när redaktörerna skrev sina tweets för hand.
Samtidigt fick Al Jazeera English flest retweets av de undersökta kontona. @AJEnglish uppdaterades mest automatiskt när studien genomfördes.
Läs studien här: http://blog.socialflow.com/post/7120243870/audience-study